The second week in Animation Mentor we already started animating. We began with the bouncing ball. First the planning:
Y luego la animación:
And then the animation:
La pelota botando es una práctica básica y estupenda para aprender a medir el tiempo en animación (se le llama timing): ¿cuánto tiempo pasa entre botes? ¿Tardan todos los botes lo mismo? ¿De qué forma pierde energía la pelota? ¿ Cuántos botes da antes de detenerse?
Y también para aprender a distribuir el espacio (spacing) que hay entre los "dibujos" para hacer que la pelota vaya más rápida o más lenta, dependiendo de si está subiendo, bajando o está en la cresta del bote.
Como estas son las principales características de una animación, en ellas nos centramos en nuestra primera animación del curso.
También tuvimos que hacer una pose de nuestro amigo Stu. Pero es una de las que puse en el post anterior, así que os dejo que intentéis adivinar cuál. Una pista: teníamos que expresar entusiasmo. :D
The bouncing ball is a basic and great exercise to learn how to measure the timing in animation: how long does it take to go from one contact position to another? Does it take the same length for every bounce? How does the ball loose energy? How many bounces does the ball do before stopping?
And also to learn the spacing between "drawings" to make the ball speed up or slow down, depending of if it is going up, down or at the top of the bounce.
As these two are the main characteristics in an animation, we focused on them in this our first animation of the course.
We also had to do another pose for our friend Stu. But it is one of the ones I showed in the previous post, so I will let you guess which one. A clue: we had to express excitement. :D
No hay comentarios:
Publicar un comentario